Premio Bielak klimatyzacja Biłgoraj zdj01
Premio Bielak klimatyzacja Biłgoraj zdj02
Premio Bielak klimatyzacja Biłgoraj zdj03

Serwis klimatyzacji

Klimatyzacja w Twoim samochodzie działa słabo lub w ogóle? Z układu wydobywają się przykre zapachy? Szyby ulegają zaparowaniu?
Jeśli na jedno z powyższych pytań odpowiedziałaś/łeś twierdząco, odwiedź Nasz Serwis! Zdiagnozujemy problem i zaproponujemy najlepsze rozwiązanie.

Najczęstszą przyczyną wymienionych problemów jest zaniedbana klimatyzacja, dlatego zalecamy uzupełniać układ klimatyzacji raz na dwa lata i dokonywać odgrzybiana oraz wymiany filtra kabinowego raz na rok, najlepiej przed okresem pylenia. Aby dezynfekcja była efektywna najleży wykorzystać do odgrzybiania generator Ozonu, który nie tylko zabija bakterie i pleśń, ale również eliminuje przykre zapachy.

W naszym serwisie wykonujemy powyższe czynności za pomocą najnowocześniejszego sprzętu firm Texa i Magneti Marelli. Nasi pracownicy są odpowiednio przeszkoleni, czego dowodzą liczne certyfikaty i dyplomy z ukończonych kursów z zakresu profesjonalnego serwisowania klimatyzacji samochodowych.

Klimatyzacja w samochodzie będzie właściwie służyć jeżeli właściciele aut nie zapomną o regularnej kontroli i odgrzybianiu całego układu.

W ciągu roku na skutek naturalnego parowania ulatnia się z klimatyzacji do 15% czynnika chłodniczego. Jeśli nie przeprowadza się regularnych przeglądów ilość ta może się zwiększyć (z powodu nieszczelności, porowatych węży itp.), co stanowi dodatkowe obciążenie dla środowiska naturalnego. Po trzech latach może go zniknąć nawet połowa, przez co układ klimatyzacji straci ¾ swojej wydajności chłodzenia! Jednak to nie wszystko. Czynnik chłodzący jest również nośnikiem oleju smarującego sprężarkę. Jeśli będzie go za mało, może to skutkować jej zatarciem, a naprawa będzie już olbrzymim wydatkiem, nawet do 4000 zł.

Zachowaj zdrowie dzięki dobrze serwisowanej klimatyzacji!

Natomiast jeżeli chodzi o dezynfekcje, układ klimatyzacji nie odgrzybiany regularnie przypomni o swoim istnieniu przykrym zapachem wydobywającym się z nawiewów. Jego źródłem są dwa elementy: filtr kabinowy oraz parownik. W parowniku poprzez to, że umieszczony jest on bezpośrednio pod deską rozdzielczą i z powodu swego ciemnego i wilgotnego otoczenia jest doskonałym miejscem do rozmnażania się bakterii, grzybów i innych szkodliwych mikroorganizmów. Następnie zarazki dostają się poprzez układ wentylacji do wnętrza pojazdu. Kiedy zaczynają gnić, wydzielają woń nieprzyjemną dla pasażerów. Może to powodować kichanie, kaszel, łzawienie oczu lub reakcje alergiczne.

Jednak to nie wszystko, nowoczesne filtry powietrza dostającego się do wnętrza pojazdu filtrują pył, zanieczyszczenia, pyłki kwiatowe, sadze i spaliny z powietrza zewnętrznego z wydajnością do 300 m³ na godzinę.

Przy takich masach powietrza filtr musi być wymieniany nie rzadziej, niż co 12 miesięcy. Jeśli nie jest, może to powodować jego przeciążenie i co za tym idzie uszkodzenie.

Jeśli wnętrze pojazdu jest przegrzane może mieć to wpływ na Państwa sprawność fizyczną oraz zdrowie. Kierowca szybciej się męczy i spada jego koncentracja, to zwiększa ryzyko wypadku. Już przy temperaturze 27°C we wnętrzu pojazdu liczba wypadków wzrasta o 11%, a przy 32°C we wnętrzu pojazdu, liczba wypadków wzrasta nawet o ok. 22% – jest to realne zagrożenie dla zdrowia!

Samodzielne próby oczyszczania układu i używanie do tego dostępnych w sklepach preparatów do dezynfekcji dają zazwyczaj tylko krótkotrwałe efekty, dlatego też należy systematycznie kontrolować klimatyzację w wykwalifikowanych serwisach.